23
Szo, nov.

Képek, melyek a befogadó tekintetét folyamatos mozgásra ösztönzik

Kultúra - Művészet

Október 8-án a Tinódi Ház Majoros Galériájában megnyílt az „op-art” festészet legjelentősebb alakjának tartott Victor Vasarely kiállítása.

Előbb a helyi zeneiskola tanára, Kerekes Béla és tanítványa, Szabó Flórián tubajátékukkal szórakoztatta a közönséget, majd Nagy András, a pécsi Janus Pannonius Múzeum főmuzeológusa beszélt az 1906-ban a baranyai megyeszékhelyen Vásárhelyi Győzőként született művész életútjáról és alkotásairól. A 24 éves korában Franciaországba emigráló fiatalember előbb grafikusként dolgozott Párizsban, majd 1950 táján indult el optikai és kinetikai vizsgálatainak útján: kezdetben különböző átlátszó anyagokra készült rajzokat helyezett egymásra, majd utóbb kettős mozgó szerkezeteket készített fehérben és feketében.
- Az 1970-es években az ő révén tettek szert nemzetközi kapcsolatokra az akkori pécsi képzőművészek - mondta az esztéta. - Abban az időszakban kiadványokból lehetett csak tájékozódni az éppen adott modellirányzatokról, tehát a baranyai megyeszékhely alkotói igazából Viktor Vasarely révén jutottak új inspirációkhoz, ráadásul egy olyan művészeti ágban, ami a geometrikus absztrakció volt. A magyar-francia festő ábrázolásai beszivárogtak a tömegkultúrába, a mindennapokba és éppen ez volt neki a célja. Képei a befogadó tekintetét folyamatos mozgásra ösztönzik, ezért is olyan egyedülállóak azok.  
Dombóvári kiállítása november 29-ig várja a látogatókat a Tinódi Ház Majoros Galériájában.

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.További információ a sütikről (cookieról):Elolvasom.

  
Info