Hogyan szólítsuk meg a digitális nemzedék tagjait?

Dombóvár

Dr. Guld Ádám médiakutató és kommunikációs szakember tartott előadást október 3-án a Tinódi Ház Majoros termében. A Z generáció kommunikációját és magatartását boncolgatta.

 
A generációváltásokkal húszévente számolunk. Dr. Guld Ádám elsősorban az 1995 és 2010 között születettek tulajdonságait boncolgatta, azaz a Z generációét. Gyakran hívják a fiatalokat mobil nemzedéknek, vagy éppen „bedrótozott nemzedéknek”egy angol kifejezés után, ők azok, akik a digitális forradalom világába születtek bele. - Az 1995 után született fiatalok szocializálódásában nagy szerepe van annak, hogy a médiában milyen tartalmakat látnak – mondta el Dr. Guld Ádám.
 
A szakember felhívta a figyelmet arra, hogy a Z generáció azonnal hozzá tud jutni minden őt érdeklő információhoz, de így a figyelme felszínessé válik. Ennek a tanulás terén is hosszú távú hatásai vannak, előnye viszont, hogy jól tudják megosztani a figyelmüket. Készségszinten tudják használni a digitális eszközöket, programokat, applikációkat, amikkel adott esetben egy idősebb generációnak meggyűlhet a problémája.
 
Jellemző erre a nemzedékre a személyes kommunikáció átértékelődése. Többször használják személyes kontaktus helyett az online csevegést, így gyakrabban előfordulhat, hogy magányosnak érzik magukat.
 
 

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.További információ a sütikről (cookieról):Elolvasom.

  
Info